Budowa strony www a postrzeganie marki
Strona internetowa to ważna, wirtualna przestrzeń, która służy do prezentowania informacji na temat działalności przedsiębiorcy. Czasem służy wyłącznie do celów wizerunkowych, innym razem jej celem jest kreowanie interakcji z odbiorcą a w niektórych przypadkach pełni rolę wyłącznie sprzedażową. Przystępując do planowania funkcjonalności strony trzeba określić cele, do jakich ma ona prowadzić.
Budowa strony www, najlepiej zlecić ją profesjonalistom
Stronę www można zbudować samodzielnie wykorzystując specjalne kreatory stron CMS. Jednak dla celów działalności gospodarczej zdecydowanie zaleca się przekazanie tej czynności profesjonalnym firmom. Budowa strony www wymaga specjalistycznej wiedzy, ale zapewnia również długofalową opiekę nad witryną, zawiera ochronę przed hakerami, niechcianym spamem, zapewnia też aktualizację danych, modernizację strony i poczucie bezpieczeństwa. Zwykle zawiera również opłaty za domenę oraz hosting.
Budowa strony www wymaga przestrzegania określonego scenariusza. Należy zaplanować układ treści, funkcjonalności, liczbę podstron i wszelkie materiały dodatkowe przydatne w nawigacji stroną. Niezwykle istotny dla ostatecznego kształtu strony jest jej projekt graficzny, który pełni ważną rolę w komunikacji z odbiorcą. Przejrzysty projekt, czytelność i estetyka ułatwiają nawigację i sprawiają, że strona staje się konkurencyjna. Estetykę i funkcjonalność strony podnoszą również animacje, pod warunkiem, że nie obciążają nadmiernie serwera i nie utrudniają odbiorcy nawigacji. Jakość i funkcjonalność strony internetowej ma znaczenie w postrzeganiu i ocenie marki, produktu i samego przedsiębiorstwa.