Kampania Programmatic
Podejście programmatic buying jest również określane jako system „real-time bidding” (RTB), który opiera się na podejściu do reklamy internetowej opartym na wynikach. Oznacza to, że zarówno wydawca, jak i reklamodawca płacą tylko za wyniki.
Dla wydawcy ważne jest, aby wiedzieć, ile odsłon uzyska reklama i jaka będzie jakość tych odbiorców. Ostatecznym celem, jakie ma kampania Programmatic to maksymalizacja świadomości marki i generowanie leadów w czasie rzeczywistym w efektywnej cenie. Dla reklamodawców bardzo ważne jest, aby wiedzieć, kto jest ich grupą docelową, gdzie się znajdują i czym są zainteresowani.
Głównym wyzwaniem w dzisiejszych czasach jest wysoka liczba nieważnych kliknięć i nieuczciwego ruchu, który może negatywnie wpłynąć na ROI każdej kampanii. Dlatego należy wybierać tylko renomowane firmy, takie jak Google Ads czy Facebook. Aby uniknąć tego ryzyka, ważne jest, aby wybrać doświadczoną firmę zajmującą się marketingiem cyfrowym, która posiada wiedzę na temat najlepszych praktyk, jeśli chodzi o takie rozwiązanie jak kampania Programmatic.
Proces programmatic opiera się na automatyzacji transakcji reklamowych pomiędzy agencjami marketingu cyfrowego, wydawcami i firmami technologicznymi. Proces ten jest ułatwiony poprzez kupno i sprzedaż powierzchni reklamowej w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy strony trzeciej.
Programmatic buying pozwala na optymalizację reklam w czasie rzeczywistym w oparciu o to, co dzieje się z użytkownikiem. Na przykład, gdy użytkownik wstrzymuje odtwarzanie filmu lub opuszcza określoną witrynę, istnieją wyzwalacze, które można skonfigurować w celu automatycznego zmniejszenia lub nawet zatrzymania wydatków na to konkretne umieszczenie reklamy. W ten sposób programmatic buying stworzył możliwość dostosowania reklam do konkretnych użytkowników, co przekłada się na lepszą efektywność i zwrot z inwestycji (ROI). Możliwość kierowania reklam do konkretnych użytkowników jest również określana mianem „mikrosegmentacji”.